fredag 8 augusti 2008

Torkställningen

Mannen fick ju en beställning innan vi åkte på vår semester, och nu är den klar. Torkställningen som fick ersätta torkvindan som varit småtrasig sedan vi köpte den!!!

Eller...nästan klar. Vi blev tvungna att sätta en "stötta" längsefter för att inte stolparna skulle luta. Måste måla den me´ pust.
Egengjorda krusiduller. Eller Mannen har ju gjort dem.
Som mall har vi använt vår krusidull på bron, och delat den på mitten. Viss justering krävdes dock. Denna krusidull hittade jag för många år sedan på nätet, skrev ut bilden och sedan har Mannen skapat.

3 kommentarer:

Nettan sa...

Vart ju riktigt bra det där !
Beröm åt maken ...=0).

Själv saknar jag oxå torknings möjligheter, då en sådan där i metall rostat sönder & den kom flygande & drämde till mig i huvudet...*grrr*, så " klockor & stjärnor " kan jag lova ;0).
Sen desss har ingen ny kommit upp.

Trevlig Helg..
Kram, Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Supersnygg torkställning!
Blir ju nästan kul att hänga tvätt:)

Kram Annica

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Superfin!!! Ohh vilken dröm att få hänga tvätt där!

Kram Anita