lördag 23 augusti 2008

Har ni brunnit??

Den frågan fick mannen av några bekanta förra helgen. Mjaa, vi tror inte att vi brunnit...kanske att vi har lite brister i vårt förstånd. Det som föranledde denna raka fråga var våra senaste projekt. Precis vi talar flertal nu.
Ett av projekten är att tapetsera om, sätta trätak och trägolv i ett av sovrummen.
All taptet är nu borta samt det gamla taket. Bara härlig spånskiva finns nu på väggen men det var ett j..la jobb. Mannen har hjälpt till att spackla och slipa så nu kan jag snart börja tapetsera. Men först ska taket upp så vi inte river sönder tapeten med brädorna...skulle inte vara så kul.
Det andra stora eller medelstora projektet är detta. Vad det är?? Det visar jag när det är klart. Men det hela började i alla fall med en sväng upp på vinden till vårt virkesförråd. Hehe.
Mellan de större projekten har jag klämt in lite pyssel. Dessa fina kuddar syddes, en till mig och en till mannen. Nej, jag har inte broderat...bokstäverna kommer från Stoff och Stil och är bara att stryka på. Väldigt fiffigt.
Till sist provade jag på att göra en lite tavla. Tycker den blev rätt gullig om jag får säga det själv.

4 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in hos dig,förstår att ni jobbar på för fullt.Tänk att man jämnt ska dra på sig nya projekt.Men det blir nog underbart när det är klart.
kika gärna in hos mig på tildaochmamma.
Ha en fortsatt mysig helg.
Kramis Tess

Leamarlené sa...

Tavlan blev ju jätte fin. Men visst är det kul att renovera, jag bara älskar det. Fast det blir stökit och dammit. Det är ju så kul att inreda ett ny rustat rum och inhandla lite nya saker. Håller på med min hall och bara väntar på att få inreda den.
:) Marlené

Gårdsromantik sa...

Men här lyser flitens lampa dygnet runt tror jag!

Sådär gör vi - maken och främst jag - river ner i all iver - sedan dröjer det innan det komme upp.

Så fina kuddar - bra tips med monogrammen.

Tavlan blev jättefin.

Kram Maud

A home far away sa...

Jisses vad ni håller på o fixar, blir svettig bara jag läser om det:_

Lycka till med allt!

Kram Gunilla i Singapore