söndag 31 augusti 2008

Loppis

Var på loppis i går. Planen var en loppis på Kronan, inte så bra men jag hittade ett silverfat som var rätt fint. Lite mer kupat än de vanliga, och 10 kronor kunde jag avvara. Jag hade dottern med eftersom vi skulle handla lördaggodis på samma sväng. På väg hem körde vi genom Kyrkbyn och där på en liten skylt som knappt syntes stod det Loppis. Men oj en loppis, ska vi åka och kolla? Mmmm kan vi väl svarade C, inte så glatt. Sagt och gjort, vi svängde in bland alla småhus som finns på rad i Kyrkbyn och kom fram till loppisen. Där blev det även handlat lite lördagsgodis för mig. Yammie.
En Pigtittare för 20 kronor, mandelkvarn för 40 kronor och en burk med gamla formar för 10 kronor. Såå nöjd över mina fynd. Hem och fota. När mannen kom hem visade jag stolt mina fynd, han tyckte oxå jag fyndat...men kakformarna...Älskling jag tror inte det finns hjälp att få för den sortens sjuka. Blev hans komentar.
I sovrummet gav jag plats för pigtittaren.
Silverbrickan och några formar jag köpt på "Old Touch" fick bli ett stilleben på vardagsrumsbordet. Mandelkvarnen väntar ännu på en plats. Hade tänkt sätta den på fönsterbrädan i köket, men den var för tjock. Måste nog skaffa mig en hylla i köket. Nu tar jag lite veckopauser...ska nämligen börja veckopendla till Stockholm under 3 månader. Det ska bli kul att göra lite annat ett tag.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Va!

Inte var det väl Hoven droven du var på?

Vilka fantastiska fynd!
Kakformarna var ju bäst;-)
Häng lite prismor och andra vackra ting.

Har jag sett i andra bloggar.

Kram Maud