onsdag 20 augusti 2008

Loppis i Kyrkbyn

Cyklade iväg till Kyrkbyn i söndags på loppis med min goda vän Åsa och hennes yngsta. Vädret var perfekt för en tidig cykeltur, och sällskapet bra. Mannen är ju i och för sig också rolig att ha med men han suckar så ibland. Två fynd gjorde jag.
Denna lilla söta bricka med salt och pepparströare fick följa med hem
och denna tavla. Nu var det inte tavlan i sig jag var ute efter utan ramen. Jag tyckte den var så fin med blommor i varje hörn. Tyvärr var det en liten skada på ramen, men jag tror inte det ska synas så mycket när den väl hänger på väggen.

3 kommentarer:

Vit Spets sa...

Ååå så du cyklade dit! jag tänkte men sedan glömde jag bort det - vi var så förba..ade för lacken oxå slipade mannen för fullt... nu har du oxå en sådan vacker torkställning, visst blev det bra med stöttan längst upp - jag tycker inte om när det lutar!
Nästa loppis jag tänkte åka till är faktiskt helgen 30-31/8 loppis i Råneå någonstans...(Jb´s begagnade möbler) vi får väl se vem jag får med mig???
Kramis
//Siv

Leamarlené sa...

Å vad fina salt och peppar. Hur läkra som helst.
:) Marlene

Vända blad sa...

Hej!
Fint loppisfynd du gjorde..och en jättefin blogg du har! kul att se att så många bloggar i "närheten"!
Jag har tyvärr inte varit på en enda loppis i sommar, suck, men det får väl gå ändå!
Kram Maria