lördag 5 juli 2008

Loppis

Förra helgen bestämde jag mig för att denna helg åka till Piteå på loppisen de har där varje lördag under sommaren i Badhusparken. Enligt plan bar det av i morse, Mannen följde med. Vi skulle lämna moppen på service så det passade bra. På väg mot stället där moppeförsäljaren höll till fick jag en känsla i mig. Är Lillpite här nånstans? frågade jag Mannen. Jo, det ska vara här omkring. Sekunden efter dyker en skylt upp som talar om att jajamän Lillpite är i krokarna. Perfekt...då kan vi åka förbi Bohagen Vischan när vi hämtar moppen. Jaha är det oxå en sån där loppis? undrade Mannen väldigt glatt -NOT. Men som sagt min Man tycker jag är bäst och då vill han gärna följa med dit jag vill fara. Hihi.
På loppisen i Badhusparken gjorde jag ett inköp. Denna madonna köpte jag för 10 kronor. Vet inte om det var ett fynd, den är inte så fin just nu...den har ett fint glittertäcke så den skimrar lite. Tänkte mig ett fint sandpapper och lite vit färg och sen ska jag säga om det var ett fynd eller ej. På Bohagen Vischan hittade jag tyvärr inget, men jag kommer absolut åka dit fler gånger.
Mannen gjorde oxå ett inköp på loppisen!!! Ett smörgåsjärn så man kan göra varma mackor över eld eller som vi tänkt på gasolspisen i husvagnen.

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jag tror garanterat att madonnan var ett fynd :). Med lite vitt kommer den see helt bedårande ut!

Kram!

Gårdsromantik sa...

Man skall tydligen vara väldigt tidigt i badhusparken om man skall göra några fynd!

Har du kollat reprisen i Öjebyn eller kupan i Pite - där brukar jag ofta fynda!

Kram Maud