onsdag 16 juli 2008

Saftkok och gardinsömnad

Årets första saftkok är avklarat, rabarbersaft med vanilj. Mmmm så gott det blev, överförväntan.
Sovrummet fick ny gardin. Jag har tänkt sy denna länge och nu så blev det av.
Det här gamla lakanet har jag visat tidigare. I dagarna har det förvandlats till en gardin till datarummet. Lite knåp var det eftersom lakanet var både för långt och för brett, och jag ville inte klippa i det.
Jag sydde dessa vad de nu kallas oxå som lite insynsskydd. För att anpassa dem till lakanet sydde jag in en virkad spets som jag fyndat på myrorna. Resultatet blev bra.
Initialerna GB står för min mammas namn som ogift. Japp...det är en släktklenod som hänger där.

1 kommentar:

Spetsar och zink sa...

Snygga gardiner och supergod saft. Nu är min klar också, ska bara våga smaka den också