söndag 22 juni 2008

Regn

Idag regnar det. Jag börjar bli lite less på sommarvädret hittills, än har inte den där riktiga sommarvärmen infunnit sig. De dagar solen tittar fram blåser det kallt eller så är det mulet eller som idag regn. Har i alla fall lyckats fota några bilder när solen varit framme, men som sagt...stranden får vänta än.
Min stora blomrabatt växer och har börjat blomma. Än så länge följer blomningen min tanke. Jag vill ju inte att alla blommor blommar samtidigt och sen är det slut, utan jag vill att blomningen ska avlösa varann. Nu blommar det orange, lite gult och det lila är på gång.
Denna vattenpelare fick jag och Mannen i bröllopspresent närvi gifte oss för ett år sedan. Den har vi grävt ner i rabatten. Den syns även på första bilden här ovanför. Det är så mysigt att höra hur vattnet rinner.

Även jordgubbarna har börjat blomma, stora vita blommor. Kanske det ändå blir riktig sommar till sist. Kram Catharina

Inga kommentarer: