tisdag 8 juli 2008

Mera badrum

Vårat nya badrum växer sakta men säkert fram. Äntligen har vi kommit till de roliga delarna.
På väggarna har vi satt skivor som ser ut som pärlspont. Väldigt praktiskt att smälla upp en hel skiva åt gången. Dessutom blir skarvarna perfekta, inga brädor som kommer torka isär och inga kvistar som envisas. Här har vi målat första varvet, det är väldigt tungt att måla med denna våtrumsfärg. Lite som sirap.
Här har vi golvet i duschen. På bilden ser det inte så bra ut...nyfogat och blött.
Så till taket där denna skönhet sitter. En takrosett...så vackert.
Den ska få vara hel ett tag till. Jag vill vara helt säker på att jag ska ha en lampa där innan jag gör hål i den. Vi kommer ha "spottar" i taket så det kanske räcker med dessa.
Slutligen en bild av taket. Om ni tittar ordentligt ser ni att ytterst är taket något lägre än resten av taket. Det blir en liten kant runt om i hela taket. Det blev verkligen bra, bättre än vi väntat. Och allt detta har Mannen gjort själv!!

6 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Händig man:) Härligt att fixa badrum, det ser ut att bli kanonfint!

Kram Annica

Anonym sa...

Hej1

Vad spännande ditt badrum ser ut att bli. Runt fönster ser jag det är ju såå fint i badrum, eller överallt egenligen tycker jag

Ha en bra dag

Kram Lena

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Badrummet kommer att bli superfint! Så duktig han är!

Vilken otrolig blomrabatt du har. Så fin!

Kram Anita

Vit Spets sa...

Hallå där! Du det där badrummet kommer jag att följa med under uppbyggnade, vi har som sagt mycket funderingar kring vårt...jag gillar takrosetten ;-) självklart skall vi oxå fixa panel men sätter ni det även vid duschen eller? vad är det för sten ni lägger in vid golvbrunnen/golvet?
Tjusig rund brudbukett!
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Jag följer med i utvecklingen av badrumet...gillar verkligen takrosetten!
Kramis
//Siv

A home far away sa...

Ja underarbetet tycker inte jag är så roligt, nu har ni ju kommit in i det roliga fasen och bättre blir det ju:-)

Det ser ut att bli kanonfint!

Kram från ett solgt Singapore