söndag 11 maj 2008

Örngott blev lampkjol

Varför bryta en fin tradition...även denna vecka blev det ett besök till Myrorna. Och jaa, det slutade på samma sätt som alltid. Jag handlade, men inte det jag var ute efter hi, hi. Denna gång blev det tre stycken örngott som fick följa med hem.
Här ser ni dem. Ett av dem var ganska gulnat och trots 90 graders tvätt blev det inte så mycket bättre. Men det hade en fin spets, så jag ska sprätta spetsen och använd den någon annanstans. Örngottet men den smala spetsen (kostade 10:-) syddes genast om.
En fin lampkjol blev det till min golvlampa i vardagsrummet.

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Det där har jag också funderat på - har bara så många funderingar ;-).
Di9n blev jättefin!

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken söt kjol. Nästan så jag hade velat sätta den på min dotter fast den är till din lampa!

Kram Annica

På min gatan i stan sa...

Enkelt och fint! :-)

Kram!

Vitt Hemma sa...

Så enkelt och så ur snyggt!! Det är ju en sånt enkelt knep!

Kram Sofi

Vit Spets sa...

Halloj där!
Det är kul med "grannar" som besöker bloggen! lampkjolar är så fina å enkla att sy speciellt från örngott...urtjusigt blev det iaf! jag såg att du beställt denna tändsticksljusstake i zink som jag så länge velat ha - gissa om jag klickade mig in å beställde på momangen + lite annat förstås...
Kramis
//Siv