måndag 19 maj 2008

Måla gardinstänger

Idag har min son opererat sig i munnen och behöver tillsyn under resten av dagen. Så då fick jag ta en VAB dag, ganska skönt med en ledig dag så här. Det är några år sedan sist.

När jag ändå måste vara hemma passade jag på att uträtta lite målningsarbete. Mina gardinstänger i köket åkte ner.
De flesta har nog handlat svarta gardinstänger på IKEA. Nu vill jag inte ha dessa längre och eftersom vinden redan är ganska full av gardinstänger så tyckte jag att det skulle vara perfekt att måla om dessa. Sagt och gjort, målarpyts fram och så här ser de ut efter första varvet. Fästena har jag också målat, de får duga tillsvidare, Mannen vet inte än att han måste göra nya egendesignade fästen till stängerna...

1 kommentar:

faster atta sa...

Smart att måla stängerna! Vita kan ju annars vara lite svårt att få tag på. Hittade jättefina lite skavda på jysk - av alla ställen... ti-hi..