torsdag 6 augusti 2009

Äntligen är lusthuset klart

Äntligen, efter flera års vånda tog vi äntligen tag i det. Vårat Lusthus är klart!!

Välkommen in. Vi har fikat vårat kvällsfika här ute en kväll och fler kvällar kommer det bli.

Jag och Mannen gjöt ett trappsteg, där skrev jag in "Anno 2009". Det syns inte så bra, men så står det i alla fall.


Lampan är från IKEA, både el och för ljus. Mysigt. Nu ska jag försöka hitta lite fler pinnstolar som jag kan måla. Som det är just nu, ska det inte vara. Som bord tog vi mitt gamla furubord och målade, tänkte att det blir bra eftersom det finns en iläggskiva till. Nu är det bara det att den skivan är nog på soptippen. Vi hade nämligen tänkt köra dit bordet, men av någon anledning blev det kvar. Och det var ju bra. Så nu måste vi göra en extraskiva.

Ja ni skulle bara veta hur nöjda vi är. 5 veckor dagligt måleriarbete är äntligen klart, och ångesten över det fallfärdiga rucklet på slänten finns det inte ett spår av.

Gjorde en liten ljuslykta att ha på bordet. Det har ju faktiskt börjat skymma lite på kvällarna här nu.

4 kommentarer:

hagagården sa...

Ååå vilket fint lusthus ni har.
kram o ha det så gott
ninni

Evelina sa...

Vad mysigt med lusthus och fint blev det!!! Vilken lycka!

Kram Evelina

Anonym sa...

Vad mysigt ni har fått det i erat lusthus. Verkligen ett hus man vill gå till och rensa tankarna. Kanonfint!

Krams!

Blogger sa...

There's a chance you're qualified for a complimentary $350 Ikea Gift Card.