onsdag 19 augusti 2009

Detaljer

Jaa få se vad detta blir nu. Jag kan inte se mina bilder utan det är bara HTML-text, men jag ska försöka skriva på rätt ställen. SUCK.

Tänkte i alla fall visa lite detaljer från Lusthuset som jag känner mig extra nöjd med.


Ovanför dörren in till Lusthuset har jag satt upp ett väggord. Eftersom vi bara har tänkt njuta i Lusthuset tyckte jag att detta lilla väggord stämde bra in. Måste bara komma ihåg att följa det som står också. Det är inte så lätt alla gånger när man stressar fram.


Kommer ni ihåg det allra första programmet av "Sommartorpet" som gick för flera år sedan? Där tillverkades en hängränna av trä. Ända sedan dess har jag sökt efter ett bra ställe att kunna ha en sådan hängränna. Och när Lusthuset var byggt hittade jag det stället. Vårat Lusthus skulle förses med en hängränna av trä. Även Mannen var med på det från första början!! Först hade vi tänkt runt om men när det var dax att göra hängrännan kändes det som att det skulle räcka med en ovanför entren. Av några gamla brädor som dessutom legat ute och åldrats tillverkades rännan. Innuti har Mannen satt kall asfalt tror jag det var, för att den ska hålla tätt.


Rännan har lite lut och i ena änden satte Mannen fast en kedja så vattnet kan rinna efter den.


På marken gjordes en liten stenkista som kedjan går ner i där vattnet samlas och kan rinna bort. Oj vad nöjd jag blev. Hoppas kedjan rostar till sig oxå under vintern.
Kram Catharina

1 kommentar:

Märta sa...

Vilket fint lusthus du har byggt!
Hoppas att du kan njuta utav sensommaren där!
Ha det så gott!
Märta