onsdag 1 april 2009

Min "nya" köksduk

Stora fina dukar gillar jag. Tyvärr är de inte så billiga. Vårat köksbord är dessutom ganska stort och att köpa en duk till det är inte det roligast, oftast finns inte rätt storlek. Eller så är de väldigt dyra.
Men nu har jag en "ny" fin duk. Handlade två lakan på Myrorna, klippte de i rätt storlek och sydde ihop dem på mitten. Anledningen till att jag klippte i dem var att jag ville ha sömmen (som ändå hade blivit) på mitten. Oj, så bra det blev, och att det var en fin spets på lakanen var ju bara bra. Tyvärr hittade jag inga lakan med en maffig brodyr, men man kan ju inte få allt. Och det bästa av allt med duken är att om någon spiller på den går det att tvätta i 95 grader, och blir den förstörd är det bara att kasta den och göra en ny. Priset var inte ens 100 kronor för två lakan.

Inga kommentarer: