tisdag 14 april 2009

Fyndet i husvagnen

Vi har firat påsken i husvagn på Dundret. En underbar helg med kanonväder. I vanlig ordning några dagar innan påsk skottar vi fram husvagnen och städar ut den lite. Denna gång gjorde jag dock ett fynd.
Denna fina bricka har jag tagit ut till husvagnen för några år sedan eftersom jag tyckte den passade där då den är i trä och inte kan gå sönder. Nu några år senare har brickan blivit lite nött av kastrullerna som har stått i den och allt ut ur skåp...in i skåp. När jag plockade fram den vid min städning insåg jag hur fin den är, så inge´mer husvagnsliv för denna skönhet utan den fick flytta in i vardagsrummet. Fint ska det va´. Tilläggas bör att det är min dotter som gjort den en gång i tiden. Kan hon ha det efter mor sin....det konstnärliga alltså.

Japp, här står eller ligger den nu. Den är rackans fin. Lite mer piff behövs, men var sak har sin tid.

1 kommentar:

Boningsljus sa...

Kul med ditt fynd i vagnen. extra roligt att din dotter gjort den. Kram Sussi