söndag 22 mars 2009

Porrkuddar och gräddbakelse

Jag har sytt lite kuddar här den senaste veckan. När jag skulle beskriva vad för kuddar jag höll på med fick de benämningen "porrkuddar" av en kollega. Sedan dess kallas dessa kuddar för just det.
Dessa kuddar är till min dotter. Det blev två olika rosa färger. Det passar så bra i hennes rum. Väggarna är svagt lila/rosa. Alla möbler vita och överkastet brunt. Med andra ord så har hon väldigt fin färgkombination där inne.
Den andra "modellen" blev en gräddbakelse. Det var lite knöligt och rundeln i mitten är inte riktigt rund. I rundeln ska jag fästa C och R, vilket är första bokstäverna i mitt och Mannens förnamn. Fiffgt va´? Jag har innerkudde för en till, men det var lite för jobbigt för att ge sig i kast med en till direkt. Baksidan är slät och jag har gjort den omlott så man kan ta ut innerkudden på ett enkelt sätt.
I morgon är det måndag och ny arbetsvecka, suck, helgerna går alldelens för fort.

3 kommentarer:

Boningsljus sa...

Jätte fina kuddar du har sytt, kan förstå att de va jobbigt att sy gräddbakelsen./Sussi

Leamarlené sa...

Gud så fina kuddar du har sytt. Det är så snyggt med monogram på kuddar.

Kram, Marlene

Hela rubbet sa...

gräddbakelsekudden blev fin , jag har sytt en jag med blev lite plutteliten den.
smart med lakan som duk