tisdag 6 januari 2009

Slut på helger och ljusrester

Så har alla helger varit. Det är både skönt och tråkigt, skönt på det sättet att allt blir som vanligt igen och tråkigt på det sättet att det är väldigt skönt att vara ledig.

Så här såg det ut på vårat bord på nyårsafton. Finporslinet fram. Eftersom det kräver handdisk blir det tyvärr inte så ofta det kommer fram. Jag hatar att diska och tycker att diskmaskinen är en väldigt fiffig sak =)
Här har ni efterrätten. I botten är det ett hopkok av rött vin och jordgubbar, det låter kanske inte så gott men det är väldigt gott. Sedan ett lager med pannacotta och överst passionsfrukt. Yummie.

Vad gör ni med era ljusrester? När jag har samlat på mig några rester från ljusstakarna tar jag fram min stumpbrännare och eldar upp resterna i den. En stumbrännare är en väldigt smart sak och ljusresterna blir ganska charmiga i den. Här kastas inget ionödan ))


1 kommentar:

Leamarlené sa...

En ljusbrännare skulle man ha. Pratade sist i går med min man om att vi borde ha en stumpstake. Det blir ju massor med stumpar hela tiden...och sen är det ju jätte fint att bränna stumpar. Ibland gör jag nya ljus av stumparna.

Kram, Marlene