söndag 18 januari 2009

Lite gammalt och lite nytt

Äntligen dax för lite nya inlägg. Tiden vill inte räcka till riktigt för allt man vill göra, och helgerna innehåller alltid en dag för lite=) Jag önskar att jag var en sån som alltid hade massor med energi, älskade att baka så frysen alltid var full. Hann gå långa promenader, pysslade och allt det där ni vet. Men när helgen kommer så är det alltid så många saker som ska göras så tiden räcker inte till de där roliga sakerna.

Under mellandagarna var jag i alla fall till Maud med den söta butiken Hjortgården och med bloggen Gårdsromantik Havsviken. Ojj vad många "vill ha" saker det fanns där. Denna lilla låda fick följa med hem. Mannen frågade var jag skulle ha den och faktiskt vet jag inte ännu var jag ska ha den. Just nu står den i köket och ser vacker ut. Tanken är nog att man ska ha bestick i den men jag har satt dit ljus och mina gamla ljushållare. Så tillsvidare står den på en tillfällig plats och väntar på sitt användningsområde.
Under veckan har jag varit några dagar i Stockholm och jobbat. På väg hem passerade jag en liten butik som jag besökt några gånger tidigare. Jag har spanat in dessa kors och nu kände jag att det var rätt tillfälle att handla två stycken. De är ju så vackra dessa kors.
Mitt tårtfat från IKEA har kommit fram och fått en plats. Några hjärtan i fattigmanssilver och några gamla böcker får ligga där och vara fina.
Och nu till det bästa...denna fina ljuskrona fick jag av barnen i julklapp. Visst är den fin!! Igår tände vi ljusen i den och det blev riktigt mysigt. Min första tanke var att den skulle hänga i det nya badrummet men eftersom takhöjden där är lite lägre än normal standard fungerade inte det. Så det blev i vardagsrummet den fick sin plats.
Nää, nu ska jag kika runt hos er andra bloggare...och just det en sak till.
Grattis på födelsedagen Anita=)).
Kram Catharina

6 kommentarer:

Boningsljus sa...

Jättefin ljuskrona du fått. Kanske bättre att ha i vardagsrummet så ni kan njuta av den lite mera,( jag menar att ni kanske tillbringar mera tid i vardagsrummet än i badrummet)/Sussi

Gårdsromantik sa...

Men så vacker ljuskrona - de har bra smak dina barn!

Det var väl ett utmärkt användningsområde.

Kram Maud

Vita små hjärtan sa...

Du lyckas riktigt bra med inredningen tycker jag :) Kram

Gunilla sa...

Vad fiffigt att ha ett tårtfat till saker man gillar!

Hilde Heimdal sa...

Fin lyskrone og flotte romantiske bilder da:)))

Mer av allt sa...

Vilken jättefin ljuskrona! Och vilken fin blogg du har. Det är första gången jag hälsar på men jag återkommer. IKEAs tårtfat är fint. Jag köpte ett i söndags.

Ha det bra!