fredag 30 januari 2009

Jag handlat, dotter fotograferat

Tog en sväng förbi Myrorna efter jobbet...det blev en större "handling" än vad jag tänkt. Det jag skulle köpa var några nya dukar. Eller nya för mig. Bilderna har jag bett min dotter ta, dels för att hon är sååå duktig att fotografera men oxå för att hennes kamera är bra mycket bättre än vår.
När jag var klar med inhandling av dukar medmera råkades jag titta lite ner och vad låg där...jo sex stycken quiltade tabletter. Nämen oj...och jag som behöver precis sex stycken till mitt bord=) Och vad billigt, 15 kronor styck...vore ju synd att låta dem ligga kvar här...
På ena sidan är de linfärgade och vita och på andra sidan helt linfärgade. Funderade ett tag på om jag skulle försöka bleka dem helvita, men näää de får nog vara som de är.
Sen hittade jag detta helt underbara örngott. Tyvärr syns inte boderiet så där jättebra. Min dotter har fotat en närbild av det men jag råkades fummla bort det när jag skulle hämta det från hennes minne. Måste be henne ta ett nytt foto så jag får visa detta underbara hantverk. Jag tror att min svaga punkt är örngott just nu, kan inte få nog av dem. När jag köper ett örngott kan min tanke vara att göra en lampkjol eller något annat av det, men när jag väl har tvättat upp det så tycker jag dem är för vackra för att sätta saxen i.
Några vackra kökshanddukar blev det oxå. Ojoj vad de hade mycket denna gång, jag hade faktiskt kunnat handla mycket mer.
Men blev det några dukar då???? O ja det blev det. Två stycken helt underbara dukar, men även dessa bilder råkades jag fummla bort. Återkommer där oxå...min dotter är inte helt "impad" av sin mor just nu. Hihi.

3 kommentarer:

Leamarlené sa...

Jisses så mycket du har fyndat...gillar också gamla örngott och visst är det svårt att klippa i dom...dom är ju så tjusiga.
Din dotter är super duktig på att fotografera..

kram, Marlene

Boningsljus sa...

Jätte fina saker du har fyndat, underläggen va jatte fina och örngottet, ja det är ganska svårt att sätta saxen i gammalt men de kanske syns på ett annat sätt så man får njuta av de istället, tex lampskärm./Sussi

lillcaroline sa...

Du har en utmaning hos mig:)Rubriken heter utmaning:)