söndag 14 december 2008

Tredje advent

Så har det redan blivit tredje advent...usch vad tiden går, har faktiskt ingen aning hur jag ska hinna allt. Det lär nog bli några sena kvällar till veckan för att komma ikapp. Julklapparna är snart inhandlade, inte många kvar. Men allt annat...
Tänkte visa min kyrka. Min mormor hade en liknande när jag var liten. Den såg nästan ut som denna men i fönstrena var det rött tunnt papper. När jag flyttade hemifrån var detta bland de första julsaker jag köpte, och jag tycker verkligen om den även om den inte är lika fin som den min mormor hade. Tyvärr tycker jag aldrig att jag hittar "den där" platsen för den utan varje år får den en ny plats som känns nästan rätt. Ha en fortsatt bra tredje advent.

5 kommentarer:

Leamarlené sa...

Dom är ju så vackra julkyrkorna. Det var nog en av det första julsakerna jag också köpte.

Det är nog många som stressar just nu. Och varför gör vi det egentligen?
Själv är jag stressad inombords...ganska onödigt för det är ju nu som man ska njuta. Går något fel så är julen förstörd...ungefär så brukar det kännas varje jul. Ja..hur är vi människor skapta.

Ha en trevlig advent...Kram, marlene

Viola sa...

Känner igen mej i dina ord...
Hela våran familj åkte på influensa & det satte käppar i hjulet!!
Men det blir nog Jul ändå!....
Det är ju fortfarande dagar kvar...........

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

God Jul & Gott Nytt år =)

Kram Anita

Gårdsromantik sa...

De där kyrkorna är så fina - har en själv - men var sjutton är tornet med speldosan - har inte sett dom i butik - men nu blir det till att spana!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Hej!

Vad roligt att träffa er i butiken!
Nu har jag kikat på ert vackra hus vilken härlig snickarglädje på förstukvisten och takrosetten o toaletten tog jag mig en närmare titt på.

Så mycket fint du visar på din blogg.

God fortsättning!

Kram Maud