onsdag 15 juli 2009

Måla, måla,måla....

Vad gör ni på er semester?? Jag MÅLAR!!!
För en herrans massa år sedan fick Mannen 8 stycken brunlaserade altanpardörrar. Av dessa bygde vi ett lusthus. Och där stannade det!

Nu denna semester har vi bestämt att vi ska vara hemma hela semestern eftersom barnen jobbar och vi inte har hela semestern tillsammans. Då passar det bra att göra klart saker, att lämna 90%-klubben så att säga. :)) Jag håller just nu på att måla dörrarna, 4 sidor på varje dörr, 16 dörrar och massor av "pilljobb". När de är klara har jag bara dörrarnas baksidor och karmarna kvar *pust*. Ser ni vad fint det blir. Tyvärr hade jag inga "före-bilder", men ni ser ju lite av det bruna så det är inte svårt att föreställa sig allt brunt.


Utvändigthar jag nästan målat klart.Ett varv kvar och det blir det sista jag gör. På dörrarna gör vi z-an, så som på gamla ladugårdsdörrar. På två veckor tror jag att det ska vara klart, då har jag nog hunnit på IKEA oxå för att inhandla måååånga meter med vitt tunt tyg. Tyget ska jag ha som gardiner som håller den allt för varma solen borta.

Inga kommentarer: