torsdag 2 juli 2009

Loppisfynd och söt (monster) hund

Var på Loppis i söndags och fyndade. Har funderat på nya teskedar ett tag och i söndags slog jag till. Hittade 10 stycken fina silverskedar.

Det var ett väldigt sött mönster på de. Som vanligt var Mannen överväldigad över mitt fynd...not. Men va´ f-n gamla skedar...

Har rengjort dem, men måste nog gå på med något riktigt rengörningsmedel. Provade hett vatten och folie, vilket fungerade utmärkt, men jag tror de kan bli ännu blankare. Sen hittade jag en liten griffeltavla. Jag ska prova rengöra det svarta men jag tror nog att jag måste måla på med ny svart färg. Det bruna blir nog vitt. Ska bara fundera ett tag först.

Sen har vi monsterhunden. Hon är så otroligt söt och JOBBIG. Vad hade man gjort om det inte varit sommar!!! Hela mornarna leker vi...med tänderna. När man ser på sina händer, underarmar och smalben kan man tror att det är en katt man har :)) Men hon är så förbaskat sööööt så allt ont glöms snabbt bort.
Kolla bara hur gossig hon är. Hon sover väldigt gärna under en filt eller liknande. Får hon chansen kryper hon in under en och somnar.

1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack!! Så kul du kika in!Kul du hitta tillbaks till mig!!;))

Härliga loppisfynd..o såå söt vovve...känner igen det där!!!har med et bussfrö...hom fyller ett år i morgon söndag,,,men är fortfarande som en valp ju:)))
Buselibus!!!!

Trevlig Helg!!
~~Kram ♥ Millan~~