tisdag 22 december 2009

Två dagar kvar och så blir man sjuk...

Fyy vad less jag blir. Två dagar kvar till jul och då blir jag sjuk. Det är ju en himla tur att vi firar julen hos syster, så man inte behöver dona så mycket de här sista dagarna.
Tänkte visa lite bilder från vårat vardagsrum, jag är så nöjd med de nya tapeterna. Vi ska köpa ny soffa här längre fram och det blir kanon. Just nu har vi mörkgröna skinnsoffor som döljs med några beiga överkast.


Min kyrka har åkt fram, precis som varje år. Jag gillar den verkligen. En kopia av den som min mormor och morfar hade. Men den som dem hade hade rött tunt silkespapper i fönstrena.

Ja här ser ni sofforna. Tur att det mesta går att fixa till med lite tyg. Tänk om de alltid skulle få vara så här, men icke. Varje gång någon av oss har suttit i den är allt huller om buller.



Mitt gamla skrivbord har också fått lite jul på sig. Jag tycker det mörka blir en bra kontrast till allt annat som är ljust. Skivan på bordet är väldigt ful, det har stått något på bordet, men det döljs bra med en duk. Skavningarna syns ju i alla fall och de ger lite liv åt bordet.

Inga kommentarer: