tisdag 18 mars 2008

Dockorna

För en herrans massa år sedan var mitt favoritintresse dockor och att tillverka porslinsdockor. Själva gjutningen gjorde Kristina, vår fröken, men sedan fick vi putsa, måla, limma ögon osv själva. Ni ser att kläderna är inte 100% färdiga...ett så kallat evighetsprojekt. Det är ganska ofta jag säger till mig själv att jag måste verkligen ta tag i detta nu...nångång.
Här har några av mina "barn" fått sätta sig i vedkorgen. Jag har flyttat runt på dem ganska många gånger och det är svårt att hitta EN bra plats.

6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Tack för besöket och din snälla kommentar på min blogg!
Jag har nog inte varit inne på din blogg innan..så jag hade mycket att kolla på :)
Du har ju det jättefint, härliga fynd och fina bilder..!
Kram
Mia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga porslinsdockor! Extra kul att du gjort dem själv!

Kram Annica

ColonialEast sa...

Vilka underbara dockor. Blev påmind att jag också samlat på proslinsdockor. Fast det är ganska så länge sedan. Undrar vart dom har tagit vägen??

LOPPISLIV sa...

Tack för din goa kommentar. Så fina dockor du har och att du gjort dem själv måste vara jättkul...Jag samlade också på dockor för länge sen...hade ett par fina...hmm undrar var jag lagt dem??...blev sugen på att plocka fram dem igen när jag ser dina...Ha det gott...Kram Paula

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men sååååå vackra..älskar dockor o allt som har md barn att göra!!!

Många prinsesskramar!!
~~*♥Millan♥*~~

~~*L O V E*~~
Ps. kungligt besök inne hos mig!!!

Lavendel & Romantik sa...

Fina dockor du har....Syns i Blåkulla ikväll Kram/Majsan